Dawno już jestem poza Bangkokiem, ale wspomnę tu o komunikacji w tym mieście, bo warto a potem mogę zapomnieć.
Generalnie opcji jest dużo i w kolejności najtańszy – nadroższy wyglądają następująco:

  • autobus – 7-12BHT, ale stoi w korkach, problem miałem ze znalezieniem właściwego numeru
  • orange express – 15BHT, średniej wielkości łódź kursująca po rzece z południa na północ miasta i odwrotnie. Generalnie rewelacja, szybkie sprawne połączenie, częste, korzysta kto może bo daje również ulgę – miło wieje. Za jego pomocą można tanio z Khao San dotrzeć do kolei nadziemnej (Skytrain) a stamtąd również do nowej części miasta.
    DSCF6276 DSCF6269
  • Skytrain – w zależności od liczby pokonanych przystanków – 15-45BHT. częste połączenia, klimatyzacja
  • Songthaew – wyobraźcie sobie SUW z odkrytym tyłem i zamontowanymi tam ławkami, daszkiem oparciami. Jest tego dużo poza Bangkokiem, ale może nie być taki tani: za 30km po krętych i stromych drogach wyspy Ko Chang zapłacić trzeba ok 100BHTDSCF6433
  • Taksówka – jak się dobrze utargować lub nalegać, żeby kierowca włączył taksometr – wychodzi nawet tanio w parę osób. Jechałem z Phaya Thai(ostatnia stacja pociągu z lotniska) do Khao San w 4 osoby i zapłaciliśmy 100BHT.
  • motorowery jako taksa – mówią żeby nie korzystać w dzień bo jazda w tłumie aut jest niebezpieczna. Ja korzystałem raz – jechałem w nocy z chińskiej dzielnicy do Khao San i zapłaciłem gościowi 50BHT. A jaka frajda była – ulice prawie puste, oświetlone🙂
  • Tuk-Tuki – najbardziej charakterystyczne pojazdy Bangkoku. Jest tego dużo, kierowcy sami się napraszają, ale wychodzi najdrożej. W dwie osoby przez miasto może być 150BHT, ale jazda to przygoda sama w sobie. Wieczorami trzeba uważać na „okazje”. Przykład: jestem w chińskiej dzielnicy w nocy chcę do Khao San – 100BHT, ale jakby pan chciał na Patpong (burdele, pingpong show i inne takie) to baaardzo tanio. Tyle, że tam kasa poleci w tysiącach BHT.DSCF6119

Wspomnę jeszcze o komunikacji z lotniska – najefektywniej wychodzi kolejowa linia ekspresowa za 90BHT.
Poza tym po rzece pływają różnej maści łódki i statki: wielkie, powolne wycieczkowce z masą turystów. Longboat jest w zasadzie używana do prywatnych przejażdżek. DSCF6262 DSCF6277 DSCF6278

Z lotniska do Centrum (Phaya Thai) poprzez kolej Express line za 90BHT. Potem linia 59 do Khao San Road

Na południowy dworzec autobusowy linia 516 z placu przy Boworn niwet Rd.

Na północny dworzec autobusowy linia 3 z Phrasumane Rd.